Fototocht

De druilerige ochtend maakte de grond zompig en de kleren klam. De welpen stonden in de miezerige regen in een aaneengesloten vierkant, oftewel een carré. Ze kregen een lijst met foto’s mee van (niet altijd even gemakkelijk) herkenbare plekken rondom Teteringen om te volgen. Bergen van zand werden beklommen en gebruikt als uitkijktorens om de volgende stap in hun tocht te plannen. Onverstoord door wind en regen vonden de meesten de post met cake en vocht. Sommige welpen wilden hier zo kort mogelijk stil blijven staan, want; ‘ik word daar zo moe van’. Na een vol anderhalf uur de uitgezette weg naar de maalderij te hebben gevonden werd het programma in een carré afgesloten. De ochtend was een zeer geslaagde start van een nieuw scoutingjaar, waarbij het beeld van de scout als rouwdouwer weer eens werd bevestigd.