Rowans & Sherpa’s

Explorers speltakteken

Rowans en sherpa’s (samen ook wel explorers genoemd) zijn de speltakken voor jongeren van 15 t/m 18 jaar. Na een paar jaar afwezigheid heeft scouting Driesprong sinds kort ook weer een sherpa-afdeling die samen met de rowan-afdeling draait.

Van rowans en sherpa’s wordt verwacht dat zij een grote eigen inbreng hebben en ook zelf programma’s maken. Zij hebben ook geen leiding meer, maar begeleiding die hen o.a. helpt met het maken van de programma’s. Die programma’s kunnen van alles zijn, dat varieert van typische scouting activiteiten zoals een dropping tot iets als pimp my ride wat je niet bij scouting zou verwachten!

De rowans en sherpa’s draaien met hun begeleiding iedere vrijdagavond van 19:00 tot 22:00 uur, maar daarna blijven de meesten vaak nog lang hangen in onze gezellige eigen ruimte voor een praatje en een drankje, want rowans en sherpa’s zijn ook absoluut gezelligheidsdieren!

Daarnaast ondernemen we leuke weekenden (o.a. met andere groepen uit de regio) en gaan we ieder jaar op kamp, waarbij een buitenlandse bestemming de voorkeur heeft!