Kabouters

Welpen speltakteken

Op dit deel van de site kun je lezen wat de kabouters allemaal voor leuks doen.
Kabouters zijn meiden in de leeftijd van 7 tot 11 jaar.

Vanaf 1 september 2010 noemt Scouting Nederland zowel de jongens als de meisjes in deze leeftijdscategorie welpen. Bij scouting Driesprong hebben we een aparte jongens en een aparte meisjesgroep. Soms doen we dingen samen, maar, meisjes en jongens vinden vaak ook andere dingen leuk, dus meestal draaien de jongens en de meisjes apart. Om verwarring te voorkomen blijft scouting Driesprong de meisjes (voorlopig) kabouters noemen.

We zijn (bijna) elke zaterdag tussen 10:00 uur en 12.00 uur te vinden op de Maalderij. Er wordt dan gekookt, geknutseld, geschminkt, toneelgespeeld, gewandeld, in het bos gespeeld en nog veel meer. Natuurlijk mogen ook kampjes in het scoutinggebeuren niet ontbreken, dus een paar keer per jaar wordt er een nachtje gebivakkeerd in het clubhuis en ieder jaar gaan we ook een week op zomerkamp.

Als je zin hebt om kabouter te worden bij ons, aarzel dan niet en kom gewoon een keertje kijken op zaterdag.
Wie weet is het ook wat voor jou!