Zomerkamp 2011 Rowans en Sherpa’s

Op die beruchte zaterdagochtend van 9 juli om 10:00 hebben de rowans en sherpa van Scouting Driesprong uit Breda zich verzameld bij de Maalderij. Want op deze dag gingen we op kamp!
Zaterdagochtend vertrokken we richting het plaatsje Membach-Baelen, vlakbij Eupen, waar we na een lange tocht vol hindernissen waren gestrand.
Onderweg zijn we bij een tankstation nog geïnterviewd door een Limburgse radiozender die onze zangkwaliteiten op de proef stelde en onze cd’s aandachtig beluisterde, dit was erg grappig.
Bij aankomst hebben we meteen de tenten opgezet, een voor de rowans, een voor de enige Sherpa en nog een voor de begeleiding. De omgeving was erg mooi, in de bossen en naast een koud riviertje. Ook moest er een luifel komen om toch een beetje droog te zitten in geval dat het zou regenen.

De middag en avond hebben we de buurt verkend en lekker pasta gegeten. In de nacht zijn we nog ergens gedropt om vanuit daar via brandgangen terug te lopen naar het kampadres.

Zondag zijn we naar het mooie plaatsje Monschau geweest waar we vrij mochten rondlopen zonder achterna
gezeten te worden door de leiding. We hebben het oude stadje verkend en een lekkere Bratwürst gegeten.

Maandag en dinsdag hebben we de hike gelopen, dit is een lange tocht waarbij je je kleren, slaapzak enz. mee
moet zeulen. Dit was erg leuk in het beboste heuvelachtige landschap. We werden maandag in Spa gedropt en van daaruit liepen we met een kaart naar Jalhay, waar we buiten sliepen.

Onderweg naar deze plek werden we nog belaagd door de begeleiding die ons een stuiterbal wilden afpakken, hoe kinderachtig dit ook klinkt was dit erg leuk. Na wat blikvoer gegeten te hebben maandagavond, verliet de begeleiding ons en ontmoeten we een Zeeuw die erg vriendelijk overkwam, maar niet bij iedereen in de smaak viel. Toch bloeide er iets tussen onze Sherpa en de leuke Zeeuw.
Dinsdag hebben we nog wat kots op moeten ruimen van een rowan die zich te veel had volgepropt. Hierna zijn we door de regen teruggelopen en eenmaal op onze kamplocatie was een sprong in het koude riviertje wel lekker. We aten nasi en sliepen al vroeg.
Woensdag zijn we naar Aachen gegaan waar de McDonalds ons heeft verwend en de regen ons de hele dag heeft gepest.

Donderdag hebben we de hele dag gemountainbiked, dit was erg leuk! We fietsten bij het Lac de la Gileppe, een erg mooie omgeving. s ’Avonds hebben we nog lekker gebarbecued.
Tijdens het kamp hebben we ook nog een leuk spel gedaan, namelijk een afgeleide van ganzenbord en een Samson en Gert quiz.
Vrijdagochtend hebben we de tenten afgebroken en nog in het zonnetje kunnen leggen, want het heeft over heel het kamp wel drie dagen geregend.
De terugweg ging voorspoedig en eenmaal terug op het Scoutingterrein laadden we de spullen uit en gingen we nagenietend van een leuk kamp terug naar huis.
Jullie Noudje