De Maalderij

maalderij

Scouting Driesprong beschikt over een eigen terrein met twee gebouwen, een kampvuurkuil en een groot grasveld van 33 x 22 . Het terrein ligt op de grens tussen Breda en Teteringen: de Maalderij. De twee gebouwen, het Molenhuis en de Haverschuur bieden genoeg ruimte voor de groep alsook voor huurders. Klik op de foto’s hieronder om een goed beeld te krijgen van de locatie.

Klik voor foto’s

Buiten
Het terrein is verdeeld in een oprit/parkeerplaats, een plein, een vuurkuil, één groot veld met 2 doelen (afmeting veld is 33 x 22) en een kleiner veld. Er is genoeg ruimte voor grote groepen eventueel met tenten.

Molenhuis
Het hoge gebouw biedt twee grote en één kleine ruimte die allen geschikt zijn voor activiteiten en als slaapgelegenheid.

In de bovenste ruimte staan 6 tafels en 21 stoelen, onderste ruimte heeft 7 tafels en 25 stoelen
Toiletgroep:
-2 toiletten
-1 wasbak met twee kranen

Haverschuur
De Haverschuur bestaat uit een rechthoekige zaal (ca. 18 x 8,5 meter) met 11 tafels en 110 stoelen

De keuken is geschikt om voor grote groepen te koken. Er is geen keukeninventaris, geen oven en geen vaatwasser aanwezig.
Onze keuken is uitgerust met:
-2 koelkasten waarvan 1 met vriesvak
-3 aanrechtbladen
-2 Gasfornuizen met ieder 5 pitten
-2 wasbakken
-16 kastjes onder de aanrechtbladen

Toiletgroep: (heren)
-3 toiletten
-2 urinoirs
-2 x fontein

Toiletgroep: (dames)
-2 toiletten
-1 fontein

Omgeving
Op ca. 20 minuten lopen van de Maalderij ligt een bos met enkele grote zandverstuivingen: het Cadettenkamp. Supermarkten en winkelcentra zijn goed bereikbaar in Teteringen en Breda.

Historie
In 1933 is onze groep, onder de naam Mgr. Hamergroep, begonnen met alleen verkenners. Later zijn daar welpen en nog later ook voortrekkers bijgekomen. Geheel in de geest van die tijd waren dit speltakken voor jongens.
In 1963 is de Anne Frankgroep opgericht voor meisjes: gidsen en kabouters. Beide groepen zijn in 1972 gefuseerd tot Scouting Driesprong Breda en inmiddels is er praktisch geen onderscheid meer tussen deze groepen. Alleen een bijzonder insigne op het uniform herinnert nog aan de oorsprong van de groep.
De naam van het gebouw is ontleend aan de buurt waar de groep is ontstaan: de driesprong waar de wegen naar Breda, Oosterhout en Tilburg bij elkaar komen (de gelijknamige kerk op die plaats is in 1995 afgebroken).
Bovenstaande tekst is overgenomen uit het informatieboekje voor nieuwe leden. Voor meer informatie over de ontwikkeling van Scouting in Nederland verwijzen we graag door naar www.scouting.nl.

Adres:
De Maalderij