Over de groep

In 1933 is onze groep, onder de naam Mgr. Hamergroep, begonnen met alleen verkenners. Later zijn daar welpen en nog later ook voortrekkers bijgekomen. Geheel in de geest van die tijd waren dit speltakken voor jongens.

In 1963 is de Anne Frankgroep opgericht voor meisjes: gidsen en kabouters. Beide groepen zijn in 1972 gefuseerd tot Scouting Driesprong Breda en inmiddels is er praktisch geen onderscheid meer. Alleen een bijzonder insigne op het uniform herinnert nog aan de oorsprong van de groep.

De naam van het gebouw is ontleend aan de buurt waar de groep is ontstaan: de driesprong waar de wegen naar Breda, Oosterhout en Tilburg bij elkaar komen (de gelijknamige kerk op die plaats is in 1995 afgebroken).

Bovenstaande tekst is overgenomen uit het informatieboekje voor nieuwe leden. Voor meer informatie over de ontwikkeling van Scouting in Nederland verwijzen we graag door naar www.scouting.nl.